Onze dienstverlening verbeteren is een continu proces. We stellen de klant centraal en proberen daar onze dienstverlening op af te stemmen. Dat geldt ook voor onze communicatie. We laten zien wat we doen, we informeren onze inwoners en bedrijven tijdig over onze plannen, we hebben een toptakenwebsite die volledig ingericht is op basis van de klantvragen en we zijn bereikbaar via verschillende kanalen, zoals telefoon, balie, post, e-mail en social media.
Wat willen we bereiken?
We willen in een open verbinding staan met de samenleving, zonder afstand tot onze inwoners en ondernemers. Inwoners en ondernemers kunnen van ons duidelijke en tijdige communicatie en heldere afspraken verwachten. Dat geldt ook voor onze samenwerkingspartners.
Wat gaan we daarvoor doen?
Duidelijk en open communiceren vanuit legitimatie
De gemeente wil laagdrempelig zijn voor haar inwoners en bezoekers. Daarom laten we zien wat we doen en voor wie. In ons contact met inwoners, ondernemers en bezoekers zijn wij open en klantgericht.
Inwoners actief betrekken bij bestuur en beleidsvorming
Besluiten van de gemeente gaan vaak over inwoners of over hun belangen. Daarom heten wij hen welkom om mee te denken over het bestuur en de besluiten.